18 de juliol 2013

NOVETATS A LA CAMBRA DE COMERÇ

Publicat elsingulardigital.cat - 17/07/2013

La Cambra reclama els diners que Espanya deu a Catalunya
 
Valls recorda que l'Estat ha de pagar 4.000 milions de la disposició addicional tercera, i que amb aquests diners es podrien fer infraestructures urgents
Lluís Goñalons
 
El president de la cambra de comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha defensat que Catalunya necessita infraestructures estratègiques vinculades al corredor del mediterrani i al reforç de l'àrea metropolitana de Barcelona per tal que quan l'economia es reactivi, les infraestructures no esdevinguin un "coll d'ampolla". Ho ha afirmat el president a la casa llotja de mar, durant la presentació dels resultats de 'l'estudi llotja d’infraestructures i territori'.

Valls ha assenyalat que aquestes inversions "urgents" a Catalunya serien assumibles amb els 4.000 milions d'euros que calculen que l'estat espanyol deu a Catalunya amb el compliment de la disposició addicional tercera de l'Estatut català. Si l'Estat espanyol tornés aquests diners, Catalunya cobriria el 76% de la inversió d'infraestructures imprescindibles, segons la Cambra, pressupostada en 5.223 milions.

Valls ha considerat que les infraestructures estratègiques per a Catalunya són sobretot les que estan vinculades al corredor del mediterrani de mercaderies i el reforç a l'àrea metropolitana de Barcelona. Concretament, són les obres relacionades amb la construcció del trajecte corredor del mediterrani, la millora dels accessos al port de Barcelona, l'ampliació dels ferrocarrils de Sabadell i Terrassa i el desdoblament dels túnels de Vallvidrera. Es tracta d'infraestructures viàries i ferroviàries que necessiten de més "urgència", segons el president de la cambra.

Valls ha lamentat que fins a dia d'avui les inversions sobre el corredor del mediterrani de mercaderies han estat “insuficients”. En la mateixa línia han anat dirigides les crítiques de la inversió feta per a l’accés ferroviari al port de Barcelona, que està previst que sigui de via única amb 3 amples i això, segons Valls, “serà un greu problema a mig termini”. Igualment, l’accés als diners de la disposició addicional tercera permetria desdoblar el túnel de Vallvidrera i construir dos túnels d'Horta, el viari i el ferroviari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada